School The Hague

De directe leefomgeving heeft veel invloed om het gedrag en ontwikkeling van kinderen. Steeds meer schoolgemeenschappen zien in dat wanneer kinderen in aanraking komen met ‘groene’ speelmogelijkheden er meer stimulans ontstaat om te spelen en tevens een rustgevend beeld gecreëerd wordt op het schoolplein zelf.

Spel en ontwikkeling kan niet los van elkaar gezien worden in het geval van schoolpleinen. Naast ‘groene’ speelzones is er ook voor grotere kinderen veel mogelijk om meer uit het plein te halen met beperkte middelen. Met Zoneparc kunnen er afwisselende spel lay-outs op een open plein gecreëerd worden. In ons ontwerp zijn er zodoende verschillende zones op de schoolpleinen gesitueerd, waardoor alle leeftijdsgroepen hun eigen plek hebben.

 

Jaar: 2014
Locatie: Den Haag
Opdrachtgever: Project RAvB
Fase: Studie
In samenwerking met: Sacha Winkel voor Lusthof

Arjen Reas Architecten - School The Hague
Arjen Reas Architecten - School The Hague
Arjen Reas Architecten - School The Hague
Arjen Reas Architecten - School The Hague
Arjen Reas Architecten - School The Hague
Arjen Reas Architecten - School The Hague
Arjen Reas Architecten - School The Hague
Arjen Reas Architecten - School The Hague
Arjen Reas Architecten - School The Hague
Arjen Reas Architecten - School The Hague
Arjen Reas Architecten - School The Hague
Arjen Reas Architecten - School The Hague
Arjen Reas Architecten - School The Hague
Arjen Reas Architecten - School The Hague
Arjen Reas Architecten - School The Hague
Arjen Reas Architecten - School The Hague
Arjen Reas Architecten - School The Hague

AR2015